تبلیغات
خدمات پس ازفروش سامسونگ در همدان - سامسونگ و مفهوم تلویزیون هوشمند( Smart TV)
خدمات پس ازفروش سامسونگ در همدان
دیر زمانی پیش از این در تعریف ابزاری به نام تلویزیون تنها به وسیله ای برای نمایش صدا و تصویر اشاره می شد و رقابت اصلی مابین سازندگان این ابزار محبوب تنها به مسئله ابعاد و سایز صفحه نمایش دستگاه محدود می شد.



اما در گذر زمان نه تنها کاربری اصلی تلویزیون یعنی نمایش تصاویر با پیشرفت های فوق العاده روبرو گردیده و فناوری هائی جذابی همچون تصاویر Full HD و محتوای سه بعدی به عرصه رقابت مابین برندها وارد شده است بلکه اندک اندک با انتقال مفهوم تلویزیون هوشمند و تلفیق کاربری کامیپوتر و تلویزیون های پیشرفته امروزی تعریف سنتی و کلاسیک تلویزیون نیز نیازمند بازنگری کلی و تغییرات اساسی گردیده است بطوریکه امروزه پنل های غول پیکر نمایش تصویر نه تنها فاصله همیشگی مابین واقعیت و خیال را کاملا از میان برداشته اند بلکه با پر رنگ تر شدن مفهوم رسانه ای این ابزار به مهمترین منبع دریافت اطلاعات کاربران نیز بدل شده اند و بدین ترتیب است که Smart TV در مفهوم یک رسانه پیشرفته پا به عرصه وجود می گذارد. اسمارت تی وی که برای اولین بار از سوی سامسونگ به سری جدید تلویزیون های هوشمند این شرکت اطلاق گردید تاریخچه نسبتا مفصلی در میان تولیدات قبلی این شرکت دارد؛ نخستین تلاش های سامسونگ در جهت تغییر سمت و سوی محصولات این شرکت در انتقال اطلاعات از طریق شبکه به دستگاه تلویزیون به سال 2007 و معرفی مفهوم تازه ای به نام InfoLink باز می گردد. در InfoLink های اولیه سامسونگ امکانات محدود و نسبتا مختصری در کسب اطلاعاتی همچون وضعیت هوا و بازار بورس تعبیه شده بود که در نوع خود کاملا منحصر به فرد تلقی می شد. در سال 2008 قابلیت جدیدی به نام Internet TV به تلویزیون های سری 7، 8 و 9 این شرکت افزوده شد در این سرویس جدید استفاده محدود از اینترنت و نمایش اطلاعاتی همچون وضعیت آب و هوا، تبادلات مالی و مواردی از این دست همزمان با پخش تصاویر معمول تلویزیون در دسترس خریداران قرار گرفت. سال 2009 تولد دوباره ای برای Internet TV های سامسونگ بود که برای اولین بار مفهوم Widget یا ابزارک های کوچک قابل نصب را به این رده وارد نمود. سامسونگ در سال 2010 نیز بار دیگر به گسترش Internet TV در قالب مدل های سه بعدی جدید این شرکت اقدام نمود برجسته ترین نکته در این سال بازگشائی سرویس Samsung App Store برای دانلود و نصب برنامه های مختلف بروی تلویزیون های این شرکت بود که تاکنون نیز نمونه دومی برای آن در میان سایرین دیده نمی شود. اما بلاخره پس از سالها کسب تجربه شرکت سامسونگ در سال 2011 تلویزیون های جدید خود را با عنوان جدید Smart TV به بازار ارائه نمود سری , 56، 7 و 8 تلویزیون های هوشمند جدید سامسونگ در دو کلاس LED و پلاسمای سه بعدی به بازار ارائه شده اند که به تفکیک فناوری ساخت از 40 تا 65 اینچ در دسترس قرار دارند. در این مدل ها برخلاف تمامی نسل های پیشین این کلاس برای اولین بار از یک مرورگر اینترنت قدرتمند با تمامی امکانات کامپیوترهای دسک تاپی استفاده شده که تجربه بی نظیری از مرور شبکه اینترنت در ابعاد یک تلویزیون غول پیکر را در اختیار کاربران قرار می دهد. سری 6 تلویزیون های LED سامسونگ در سه فرم متفاوت و در چهار سایز 40، 46، 55 و 60 اینچ با امکان نمایش محتوای سه بعدی ارائه می شود و در رده امکانات هوشمند در پیشرفته ترین مدل این کلاس از اتصال Skype، مرورگر وب و شبکه های اجتماعی پشتیبانی می شود. سری 7 تلویزیون های این کلاس در یک مدل با سه سایز 46، 55 و 60 اینچ معرفی شده است که هر سه نیز به امکان نمایش سه بعدی و قابلیت تبدیل محتوای دو بعدی به سه بعدی برخوردارند.Smart Hub این مدل ها از تمامی قابلیت های این رده همچون Skype، مرورگر وب، اپلیکیشن های سامسونگ، امکان Search All در یافتن محتوا و شبکه های اجتماعی پشتیبانی می کند. اما پیشرفته ترین عضو خانواده هوشمندهای سامسونگ به سری 8 این رده و مدل های 55 و 60 اینچی D8000 تعلق دارد مشخصه اصلی این سری به قاب بسیار باریک 5 میلیمتری گرداگرد صفحه نمایش باز می گردد که جلوه فوق العاده به طراحی این مدل بخشیده است این مدل که به 4 اتصال HDMI، سه ورودی USB، اتصال داخلی Wi-Fi و پشتیبانی کامل از محتوای سه بعدی با امکان تبدیل دو بعدی به سه بعدی مجهز شده است تمامی قابلیت های ممکن در رده اسمارت TVرا ارائه داده و علاوه بر این امکان تهیه دوربین جداگانه برای برقراری اتصال Skype نیز در آن وجود دارد.

 

+ نوشته شده در  جمعه 26 اسفند1390ساعت 5:24 بعد از ظهر  توسط علی بیات منش  |  نظر بدهید

Active یعنی سه بعدی ، سه بعدی یعنی سامسونگ

بازار فناوری تصویر سه بعدی اگرچه هنوز در مراحل پیشرفت به سر می برد اما همچنان به دلیل استفاده از دو فناوری مختلف در ساخت این گونه پنل ها به محملی برای نبرد میان برندهای فعال این حوزه تبدیل شده است. برخلاف تصور بیشتر کاربران، نمایش فیلم سه بعدی سابقه ای بسیار طولانی داشته ولی در دو سال اخیر با پیشرفت فناوری و کاهش قیمت تمام شده آن، جنبه خانگی پیدا کرده و کیفیت آن نیز پذیرفتنی تر شده است. علاوه بر این روش های مختلفی نیز برای تولید تصاویر سه بعدی ابدا شده که نشان از سرعت بالای حرکت در این مسیر است.تصمیم گیری در مورد کارآیی و درک روش های مختلف نمایش سه بعدی برای مصرف کنندگان به حدی دشوار گردیده که صرفا هر تصویری را که با تصویر  معمولی دو بعدی تلویزیون آنها تفاوت داشته باشد را جالب و جذاب قلمداد خواهند کرد. به همین دلیل قبل از خرید تلویزیون سه بعدی باید با روش های مختلف تصویر سازی آشنا شد و آن را تجربه کرد تا تصمیمی بر مبنای اطلاعات کامل و صحیح از این فناوری گرفته شود .نمایش تصاویر سه بعدی بر مبنای نمایش هم زمان تصاویر مخصوص چشمان چپ و راست است و تلویزیون سه بعدی وظیفه رساندن جداگانه این تصاویر را به چشم بر عهده دارد. در حال حاضر از دو روش برای این کار استفاده میگردد که یکی از آنها از عمومیت و محبوبیت چندانی برخوردار نمیباشد. در این روش که Passive یا غیر فعال نامیده میشود، پیکسل های تصویر سه بعدی از میان یک فیلتر مشبک عبور داده شده که خطوط افقی آن به زوج و فرد تمیز داده میشوند. این خطوط سپس با استفاده از عینک پلاریزر به چشم مربوطه (خطوط چپ برای چشم چپ و خطوط راست برای چشم راست) فرستاده میشوند. بدین ترتیب بدیهی است که در این روش بیننده تنها نصف رزلوشن ارسالی توسط دستگاه را را دریافت می کند و به عبارتی اگر تصویر تلویزیون Full HD باشد  تنها نیمی از آن (تصویر HD) توسط هر چشم دیده می شود. از طرف دیگر، وجود فیلتر مشبک بر روی صفحه تلویزیون باعث افت کیفیت و شفافیت تصویر در هنگام تماشای تصاویر دوبعدی معمول خواهد شد.در روش دیگر ساخت تصاویر سه بعدی که روش Active یا فعال نام دارد بنیان کار رساندن پی در پی تصاویرکامل و3D Full HD به هر چشم است. در این روش ارتباط عینک با تلویزیون از طریق امواج مادون قرمز و یا بلوتوث انجام شده و از آنجایی که شیشه اینگونه عینکها حادی جریان برق میباشند، توانایی این را دارند که با ارسال جریان به آن تنها ورود یک تصویر به چشم را در یک لحظه ممکن سازند و در نتیجه تصویر ارسالی برای چشم چپ فقط توسط آن چشم قابل رویت میباشد. بلافاصله جریان به شیشه سمت چپ وارد شده و در آن هنگام تصویر مختص چشم راست میتوان توسط آن چشم دیده شود. این فرآیند آن قدر سریع صورت می گیرد که مغز ما آن را پیاپی و پشت سر هم درک کرده و نتیجه کلی به صورت یک قطعه تصویر متحرک سه بعدی باورپذیر و دقیقا مطابق رزلوشن دستگاه تفسیر می شود. بنا بر این در هر لحظه تصویری کامل به کیفیت Full HD 3D به چشم بیننده رسیده که این لذت دیدن تصاویر سه بعدی را دو چندان میکند.علاوه بر این به دلیل عدم استفاده از فیلتر مشبک در این روش تبیعطا تصویر تلویزون در حالت دو بعدی معمولی بسیار شفافتر بوده و از وضوح بیشتری برخوردار خواهد بود. بار دیگر  عدم استفاده از فیلتر مشبک هزینه تمام شده دستگاه را کاهش داده که این در کنار قیمت معقول عینکهای Active  نکته مثبتی برای مشتریان به حساب می آید.این اختلاف در نحوه تولید تصاویر سه بعدی و ارسال آن به چشم به حدی رسیده که بعضی شرکت ها بارها مطالبی در خصوص عدم توانایی بیننده در تمایز میان تصویر با وضوح HD کامل و نیمه را ارایه داده اند که این خلاف واقع میباشد و مغز انسان به خوبی می تواند این اختلاف کیفیت را تشخیص دهد. بررسی های آزمایشگاهی نشان می دهد که فناوری Passive در حال حاضر یارای رقابت از نظر کیفیت و وضوح تصویر را با تکنولوژی Active ندارد.




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

دوشنبه 4 اردیبهشت 1391 :: نویسنده : علی بیات منش
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : علی بیات منش
نویسندگان
نظرسنجی
نظر بدهید








آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی